Register Executeur

De afwikkeling van de nalatenschap van begin tot het einde

Afwikkeling Nalatenschap
Afwikkeling Nalatenschap

Met het overlijden van een dierbare breekt vaak een emotionele en moeilijke periode aan. Tegelijkertijd wordt u geconfronteerd met administratieve, financiële, juridische en fiscale consequenties van het overlijden. Dit terwijl zo’n emotionele periode veelal niet het beste tijdstip is om u hierop te concentreren en de juiste beslissingen hierin te nemen.

 

Belangrijke vragen die bij het overlijden vrijwel meteen aan bod (moeten) komen zijn:

  • Is er een testament opgemaakt?
  • Is de nalatenschap positief of negatief?

 

De (feitelijke) afwikkeling van de nalatenschap begint vaak pas na de organisatie van de uitvaart.

Als Register Executeur neem ik u veel regelwerk uit handen. Ik zorg voor de afwikkeling van de nalatenschap van het begin tot het einde. Zo spoedig mogelijk maak ik een inventarisatie van de nalatenschap, waarna ik de boedelbeschrijving opmaak; hierdoor ontstaat overzicht van alle bezittingen, vorderingen, verzekeringsuitkeringen en schulden.

 

Ik verzorg alle noodzakelijke juridische, administratieve, financiële en fiscale zaken.

Tevens informeer ik zo spoedig mogelijk alle betrokken instanties en verzorg ik de belastingaangiftes. Ik zorg voor een duidelijke, transparante en voorspoedige afwikkeling van de nalatenschap door gebruik te maken van het persoonlijke digitale nalatenschapsdossier. Via het nalatenschapsdossier hebben erfgenamen doorlopend inzage in de voortgang van de afwikkeling van de nalatenschap; er is een duidelijke en open communicatie met de erfgenamen. Natuurlijk leg ik als Register Executeur rekening en verantwoording af over de verrichte werkzaamheden.

 

Neem contact op voor een vrijblijvende afspraak >

Registratie Nalatenschap
Registratie Nalatenschap

In het digitale dossier worden alle bekende informatie en documenten, die betrekking hebben op een toekomstige nalatenschap bewaard. U kunt hierbij denken aan het testament, het levenstestament, het codicil, de huwelijksvoorwaarden, uitvaartinformatie, verzekeringspolissen, gedane schenkingen, gegevens social media, enzovoorts. Ook is registratie van bezittingen en schulden mogelijk.

 

Door registratie van deze gegevens wordt de zoektocht voor erfgenamen en de executeur vereenvoudigd.

Neem contact op voor meer informatie  >

Veel gestelde vragen over afwikkeling van een nalatenschap
magazine-libelle-publicatie-dinkgreve-nalatenschappen

Trots op het artikel in “Liefde voor het leven”

'Rust creëren door regelwerk uit handen te nemen"

In het magazine van Libelle Uitvaartbegeleiding vertelt Sandra over haar achtergrond, wat haar zoal drijft, en wat zij voor u kan betekenen.

Vele tevreden klanten gingen je voor. Zij vertellen graag over hun ervaring met Dinkgreve Nalatenschappen:

header-uitgelicht-3

Oktober 2020

Nét dat beetje extra

"Sandra heeft ons begeleid bij een vrij complexe erfenis. Ze deed dit vakkundig, met kennis van zaken en met empathie en begrip. Ze was vaak de onpartijdige middenpartij, die hielp met conflicten verminderen/de-escaleren en het onderhandelen met externe partijen.
Ik ben blij en dankbaar voor hoe ze me heeft geholpen. Vooral, omdat ik nu weer verder kan met mijn leven en deze fase achter me kan laten. Ik zou haar zeker aanraden. Zeker omdat ze regelmatig net dat beetje extra deed of hielp". 

Arwine

Waarmee kan ik u helpen?

Neem contact op voor een vrijblijvende afspraak

sandra-dinkgreve-nalatenschappen-2022-3

Dinkgreve Nalatenschappen

Afwikkeling van de nalatenschap van begin tot einde
Verzorging van alle noodzakelijke juridische, financiële, administratieve en fiscale zaken

Contact

Dinkgreve Nalatenschappen
Postbus 7806
1008 AA Amsterdam
06 - 21 50 28 21
sandra@dinkgrevenalatenschappen.nl